Omnichannel e-commerce to ujednolicone doświadczenie e-commerce dla klientów bez względu na to, z jakiego urządzenia cyfrowego lub platformy korzystają. Jest to istotne, ponieważ badania pokazują, że 73% klientów robiących zakupy online korzysta podczas nich z wielu kanałów.
Jaka jest różnica między omnichannel a multichannel?
Multichannel
Jest to strategia, w której marka jest obecna na wielu kanałach, które jej klienci mogą wykorzystać do interakcji. Tymi kanałami mogą być np. aplikacje, strony internetowe, strony mobilne, e-maile, sklepy stacjonarne, kanały social media itp. Oczywiście klienci oczekują bezproblemowego korzystania z nich, zamiast fragmentarycznego doświadczenia na każdym kanale. Dlatego właśnie tak ważny jest omnichannel.
Omnichannel
Strategia omnichannel e-commerce przewiduje, że klienci mogą rozpocząć poszukiwania na jednym kanale i przenieść się na inny w ramach swojej podróży zakupowej online. Omnichannel uzupełnia strategię wielokanałową i optymalizuje ją dla dzisiejszych klientów online.
Jakie są korzyści z omnichannel e-commerce?
Jedną z głównych korzyści z posiadania omnichannel e-commerce jest to, że zapewnia się swoim klientom spójny przekaz na temat swojej marki. Niezależnie od tego, gdzie klient spotyka się z marką, przekaz jest zawsze taki sam.
Omnichannel e-commerce pozwala zbierać i łączyć dane o klientach z wielu kanałów. Łącznie dane te dają pełny obraz tego, jakie typy klientów są zainteresowane marką i jakie są ich zachowania, co daje Ci możliwość personalizacji oferty.
Tylko dzięki zrozumieniu customer journey można dobrze spersonalizować doświadczenia swoich klientów. Omnichannel e-commerce pozwala na stworzenie spersonalizowanej oferty. Tworzenie spersonalizowanej oferty jest kluczowe dla klientów omnichannel, stanowi o 30% wyższą wartość w stosunku do kupujących, którzy dokonują zakupów tylko za pomocą jednego kanału.
Pomoc w połączeniu wszystkich kanałów sprzedaży jest tu bardzo istotna. Dlatego warto zwrócić uwagę na platformy sklepowe, które pomagają zaplanować i prowadzić strategię omnichannel.
Jedną z takich platform jest rozwiązanie commercetools.
commercetools jest wiodącą na świecie platformą handlową zbudowaną na nowoczesnych zasadach MACH (Microservice-based, API-first, Cloud-native and Headless).
Jeśli szukasz zaufanego partnera IT, który pomoże Ci wdrożyć rozwiązania e-commerce to jesteśmy do Twojej dyspozycji. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania. Powiedz nam coś więcej o swoim pomyśle. A my pomożemy go zrealizować!