Na pewno każdy z nas nie raz był w sytuacji, że rozmawiał o jakimś produkcie, a potem chwilę później na swoim ekranie widział reklamę tego produktu. Z badań przeprowadzonych przez Euroconsumers wynika, iż 69 proc. internautów boi się o utratę swojej prywatności. Do tego aż 81 proc. badanych jest zdania, iż firmy wiedzą o nas zbyt wiele. Gromadzenie cookies doprowadziło do namnożenia zbiorów indywidualnych danych użytkowników, znajdujących się w bazach tysięcy różnych firm. Google doskonale zdaje sobie sprawę jakie będą skutki narastającej obawy o przesadną inwigilację internauty przez strony trzecie. Strach i troska o prywatność przekłada się na wyraźną utratę naszego zaufania i rezygnacje z pewnych usług.
Coraz częściej temat ten pojawia się również w debatach politycznych, dlatego Google postanowił działać.Google założył 2 letni plan wyrzucenia spersonalizowanych ciasteczek do kosza.
Rozpoczął inicjatywę Privacy Sandbox.
Privacy Sandbox for the Web ma wyeliminować pliki cookie innych firm, wykorzystując najnowsze techniki ochrony prywatności, takie jak prywatność różnicowa, k-anonimowość i przetwarzanie na urządzeniach.
Privacy Sandbox ma też pomóc ograniczyć inne formy śledzenia, takie jak np. pobieranie odcisków palców, ograniczając ilość informacji, do których witryny mają dostęp.
Niedawno Google ogłosiło, że rozszerza okna testowe dla interfejsów API Privacy Sandbox, zanim wyłączy w Chrome pliki cookie innych firm.
Programiści mogli i mogą już testować te interfejsy, a na początku sierpnia testy Privacy Sandbox objęły miliony użytkowników na całym świecie i Google chce je stopniowo zwiększać przez resztę roku aż do 2023 roku. Zanim użytkownicy zostaną włączeni do testów, wyświetli się im monit dający możliwość zarządzania swoim udziałem. W miarę jak społeczność internetowa będzie testować te interfejsy API, Google zakłada dalsze reagowanie i rozwój proponowanych rozwiązań.
Google oczekuje, że do trzeciego kwartału 2023 roku interfejsy API Privacy Sandbox zostaną uruchomione i będą ogólnie dostępne w Chrome. Gdy deweloperzy zaadoptują te interfejsy API, potentat zamierza rozpocząć wycofywanie plików cookie innych firm w Chrome. Wstępne założenia zakładają, że będzie to w drugiej połowie 2024 roku. Jak zawsze, aktualne harmonogramy i kamienie milowe można znaleźć na stronie Privacy Sandbox Google.
Czy Google faktycznie ochroni naszą prywatność? Tu pewnie zdania będą podzielone. Jednak warto śledzić na bieżąco kolejne kroki Google bo codziennie korzystamy z różnych jego rozwiązań.
Jeśli szukasz zaufanego partnera IT, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania.
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI: CONSULTING@AMBSOFT.PL